Taller: Migracions i Interculturalitat
OBJECTIUS
- Facilitar la comprensió dels moviments migratoris actuals des d’una perspectiva global i històrica
- Promoure el coneixement i el compromís de l’alumnat en el respecte als Drets Humans
- Identificar la relació entre estereotips, prejudicis i discriminació
- Contribuir a l’erradicació d’actituds i creences xenòfobes o racistes
- Fomentar la solidaritat, l’empatia, la valoració de la diversitat i la interculturalitat, entesa com la capacitat d’intercanvi cultural i de transformació personal
METODOLOGIA
El taller es divideix en dues sessions d’1 hora cadascuna.
Durant la primera sessió, utilitzarem el joc per a introduir a l’alumnat al fenomen de les migracions, reflexionant sobre la seva presència constant al llarg de la història de la Humanitat i convidant-los després a compartir les experiències de migració que coneguin de les seves pròpies famílies. A més, s’utilitzarà l’anàlisi d’imatges per a conèixer les causes de migració més freqüents i aprendre a discernir entre les migracions voluntàries i les forçades.
Durant la segona sessió, utilitzarem imatges de personatges reals i testimoniatges personals de residents en les Pitiüses per a identificar les dificultats que les persones migrants poden trobar-se en el lloc d’arribada (falta d’empatia, estereotips, prejudicis, discriminació…).
Al llarg de totes dues sessions reflexionarem amb l’alumnat sobre el concepte d’interculturalitat, buscant conjuntament formes de convivència i interacció que ens portin al respecte, al coneixement i la valoració de la diversitat cultural en la qual vivim.
PARTICIPANTS
El taller va dirigit a l’alumnat de 3r i 4t de primària. El nombre de participants serà un grup-classe.
DURADA
El taller consta de dues sessions d’1 h cadascuna.
CALENDARI
L’activitat està disponible d’octubre a maig. Sol·licituds a educacio@fonspitius.org.