L’Assemblea del Fons Pitiús  aprova 11 projectes de cooperació per al 2025

Eivissa, 12 de maig de 2025.

El Consell de Formentera va acollir el passat dimecres l’Assemblea mensual del Fons Pitiús de Cooperació per valorar i aprovar els projectes presentats a la convocatòria de 2025, que té per objectiu donar suport a iniciatives que millorin la qualitat de vida de poblacions desafavorides a diferents països del món.

Els projectes es dirigeixen a diferents àmbits d’actuació: accés a aigua potable, drets humans de les persones migrants, sobirania alimentària i alfabetització. En concret s’aprovaren els següents projectes:

  • Tres projectes a El Salvador i Nepal amb un import de 237.000€ destinats a que comunitats rurals tenguin accés a aigua potable i a la defensa del dret humà a l’aigua. Les entitats sol·licitants han set Via Oberta a Louruc, ACUA i ECOS El Salvador.
  • Quatre iniciatives dirigides a la protecció i defensa dels drets humans de les persones migrants que estan en trànsit o en contextos de llarga durada a Marroc, Algèria o en la ruta Algèria-Illes Balears. Mans Unides, Caritas, Amics del Poble Sahrauí de les Illes Balears i Caminando Fronteras han fet les sol·licituds per un import de 200.000€.
  • A Guatemala i Nicaragua s’ha donat suport a dos projectes de sobirania alimentaria per 140.000€. Les entitats sol·licitants són Creu Roja i Tecuilcan.
  • Un projecte d’alfabetització de dones a Guatemala per un import de 70.000€ a l’STEI.
  • Finalment, la implementació d’un sistema de gestió de residus a la Índia per 35.300€ que ha presentat la Fundació Vicente Ferrer.

L’Assemblea del Fons està formada per un representant de cadascun dels ajuntaments i els Consells, així com del Govern de les Illes Balears. En aquesta ocasió, a banda de la Directora General de Cooperació va assistir a la reunió la Consellera de Famílies i Afers Socials, Catalina Cirer Adrover.

Relació de projectes aprovats 2025.