Taller: La pau i la no-violència
OBJECTIUS
- Treballar els conceptes de pau, guerra, conflicte i resolució no violenta de conflictes
- Mostrar el conflicte com un element connatural a l’ésser humà i presentar el diàleg i la no-violència com les eines adequades per a resoldre’l
- Comprendre del concepte de no-violència com a lluita pacífica, però activa i compromesa
METODOLOGIA
Es treballaran les definicions de conflicte, pau positiva i negativa, guerra i violència a través d’exemples i imatges que els nens i nenes hauran d’analitzar. A continuació, través d’una dinàmica vivencial l’alumnat experimentarà una situació de conflicte i haurà de posar en pràctica fórmules no-violentes que permetin solucionar-ho. L’activitat acaba amb la recerca de propostes d’acció per a construir la pau en la nostra vida diària (família, escola, amistats …).
PARTICIPANTS
El taller va dirigit a l’alumnat de 1r, 2n 3r o 4t de primària. El nombre de participants serà un grup-classe.
*Activitat disponible només per a centres adherits a la Xarxa Educativa per a la Transformació Social.
DURADA
El taller té una durada d’1 h. Per als grups de 1r i 2n es pot realitzar una segona sessió d’1 h per aprofundir en la temàtica.